ad

בית ספר שבזי חמ"ד בכרמי גת

בית ספר "שבזי" בכרמי גת הוא בית ספר חמ"ד עם מודלים לחינוך חדשני, בית ספר קהילתי עם דגש לערכים יהודיים, לאהבת התורה והארץ.

בית ספר שבזי בכרמי גתבית ספר שבזי הוא בית ספר ממלכתי דתי עם כיתות מעורבות של בנים ובנות. השנה (2020) בבית ספר פועלות כיתות א' ו ב' בלבד. החל משנה הבאה תיפתח כנראה כיתה נוספת כיתה ג'. 

דגש ליהדות וערכים

בית ספר קהילתי עם חינוך לערכים יהודיים ודגש לאהבת התורה והארץ. כל יום שישי יש כינוס של קבלת שבת של כל השכבות יחד. 

הנהגת הורים

אחת הדרכים לייעל את תהליך החינוכי ולגרום למעורבות גדולה יותר מצד ההורים בכל מה שקשור לפן החינוכי, זה ליצור את החיבור המתאים בין בית הספר להורים. לשם כך נבחרה הנהגת ההורים. ההורים שנבחרו נפגשים מדי חודש כדי לדון על היעדים והמטרות הלימודיות ופעולות לנקיטה כדי להשיג מטרות אלה. 

"הצבנו לעצמנו מטרות ייחודיות שלנו זה חמ"ד כרמי גת שבזי בית חינוך חדשני למשפיעי המחר עם דגש לאהבת התורה והארץ" לדברי מנהלת בית הספר מעין פרג'יון.

מביאים חדשנות פדגוגית 

בבית ספר שבזי מלמדים בשיטת ההוראה הדיפרנציאלית ונותנים מענה למודלים ותפיסות שונות כדי לגרום לכל ילד להיות מנהיג של עצמו והכל בתוך ערכיות ואמונתו. בבית ספר מאוד משקיעים בעקרונות היהודיים וערכים. דוג' לאחת השיטות להעצמת הילד בבית ספר שבזי היא יישום מבצעי נחת. מבצע נחת היא פעילות חינוכית שנועדה להעצים את התכונות החיוביות של הילד ולחזק דברים פוזיטיביים. למשל, "מילים יהלומים" הוא מבצע נחת בו משקיעים בתרבות הדיבור עם המשפחה והחברים.

תכנית לימודים

בית הספר עובד באופן מאוד מובנה סביב לוח גאנט. הלוח משקף ראייה אינטגרטיבית של הפעילויות השונות, ואת הצורך להדק ממשקים, למנוע כפילויות, לארגן את לוחות הזמנים, לצמצם את העומסים, לסנכרן את האירועים ולהנגיש אותם לכל העוסקים במלאכה. 

יחסי הורים-בית ספר

כבית ספר קהילתי, אחד הדברים שמשקיעים בו, הוא הקשר עם ההורים. יחסי הורים – בית ספר הם חלק בלתי נפרד מחיי בית הספר, ולכן ההורים שותפים לפעילויות שונות בתוך בית הספר. למעט בחירת הנהגת ההורים, מקיימים ערבי במה (בית מדרש הורי) בין ההורים. שותפות עם ההורים עשויה לסייע להנהלת בית הספר להוביל קשר שיחזק את כוחו של ביה"ס. 

תכנית לימודים

בבית ספר מלמדים מקצועות ליבה על פי מארז מתנ"ה (תכנון, ניהול והיערכות). הלימודים מתקיימים לפי שעות התקן של משרד החינוך בין 08:00 ל 13:30 או עד 12:45. הלימודים מתקיימים גם בימי שישי.

האם לומדים אנגלית בבית הספר?

כן. נכון להיום כיתות ב' בלבד לומדות אנגלית. החל משנה הבאה כנראה שיעורי אנגלית יעבירו כבר מכיתה א'. מנהלת בית הספר מעין פרג'יון מספרת כי קהילת כרמי ציון שמורכבת מ- 30 משפחות עוברת לכרמי גת. בקהילה דוברי אנגלית וכדי לספק את הצורך לתלמידים החדשים שוקלים להתחיל ללמד שיעורי אנגלית כבר מכיתה א' בשנת הלימודים הקרובה. 

איך מתחיל הבוקר בבית ספר שבזי?

פתיחת בוקר ב"שיח ברקאי" (שיח רגשי) שנותן מענה לנפש התלמיד על ידי כרטיסיות למידה. למשל, המורה מגיעה בבוקר עם שיח ברקאי הבנוי מכרטיסיות עם שאלות לילדים: "ספר מה עבר עליך אתמול?", "ספר דברים טובים על תלמיד אחר בכיתה" ועוד. מטרת השיח הברקאי לגרום לילד להוציא החוצה את הרגשות החיוביים והשליליים ולאפשר להתמקד בלימודים במהלך היום. אחרי סיום ה"טקס" יש תפילת הבוקר ואז מתחילים את הלימודים הסדירים.

כמה ילדים יש בבית ספר שבזי?

בית הספר נפתח לפני כחצי שנה ולכן רובו עדיין אינו מאוייש. נכון להיום פועלות שתי כיתות. בכיתה א' 21 תלמידים ובכיתה ב' 14 תלמידים. בשנת הלימודים הקרובה מתכננים לפתוח גם כיתה ג'. עם המשך אכלוס השכונה בית הספר שבזי יצמח ויפתחו כיתות נוספות.

חוגים

בשנת הלימודים הנוכחית אין חוגים. בשנת הלימודים הקרובה מתכננים להעריך יום לימודים ולהוסיף חוגים להעשרה כמו רובוטיקה והנדסה.

אולם ספורט

בבית ספר אין אולם ספורט. יש מגרש ספורט גדול. בקיץ כל הפעילויות הספורטיביות מתקיימות במגרש ובחורף במסדרונות.

מגרש ספורט בית ספר שבזי

מגרש ספורט בבית ספר שבזי

ספריה

השנה אין ספריה. בבית ספר מקיימים מבצעי קריאה. באמצעות מבצעי קריאה מדרבנים תלמידים לקרוא ספרים. תלמידים שקוראים הרבה ספרים בסוף זוכים בפרסים קטנים. אחד מהמבצעים שהתקיימו בבית הספר הוא "אלוף הקריאה". תלמיד שקרא הכי הרבה ספרים מוכתר ל"אלוף הקריאה". 

תוכנית מעברים

בית ספר שבזי תומך בתכנית מעברים בה תלמידי בית הספר בשיתוף עם ילדי הגן חובה חמ"ד (גן אגוז וגן מיתר בכרמי גת). מדי חודש תלמידי בית הספר מעבירים פעילויות לילדי הגן כדי לחזק את הקשר. "מנטורים צעירים" בנושאים שונים. בחודש הקרוב למשל, המנטורים הצעירים יעבירו נושא ט"ו בשבט בגנים. במפגשים קודמים עם ילדי הגן תלמידי בית הספר הופיעו בפני ילדי הגנים.

אבטחה

על אף מיעוט התלמידים, בבית הספר יש שומר ומצלמות אבטחה. 

צהרון

מתנ"ס קריית גת מפעיל את הצהרון בין השעות 13:30 עד 16:30.

שכר לימוד

שכר לימוד שנהוג בכל בתי הספר. שנה הבאה מתכננים להפעיל תוכנית לימודים נוספת ולהוסיף חוגים לילדים, לכן שכר לימוד עלול להעלות בהתאם.

איך להירשם לבית הספר?

הרישום לבית הספר מתבצע דרך אגף החינוך ודרך אתר של אגף החינוך. ניתן להירשם מ- 29 לחודש באגף החינוך בקריית גת.

הכירו את מנהלת בית הספר

מעין פרג'יון בת 35 גרה בשוקדה (ליד עוטף עזה), עם 4 ילדים ועבר עשיר בחינוך והוראה. בתפקידים הקודמים מעין שמשה כמדריכה לעברית במחוז דרום בבתי ספר שונים ומדריכת מורים מובילים שינוי. מעין לקחה חלק פעיל בנושאים של חדשנות פדגוגית והייתה מדריכה בתחום חדשנות פדגוגית במחוז דרום במשך 4 שנים. בנוסף מחנכת כיתה ה'-ו' בשדרות במשך 14 שנים. העבירה השתלמויות למורים סביב הנושא שינוים פדגוגיים בקהילות לומדות.

צוות בית ספר שבזי

מנהלת בית ספר שבזי מעין פרג'יון מצד ימין

פרטי התקשרות עם בית הספר:

טל' 086160060
דוא"ל carmeigatshabazi@gmail.com

בית ספר שבזי ילדים משחקים

חצר בית ספר שבזי

בית ספר שבזי

חצר בית ספר שבזי

בית ספר שבזי ילדים משחקים

ילדים בהפסקה

בית ספר שבזי כרמי גת

לכל בתי הספר של השכונה לחצו כאן

2022 קידום ובניית אתרים FOXIE

© כל הזכויות שמורות - shhuna.co.il. אסור להעתיק, לשכפל או להשתמש בכל צורה בתוכן האתר ללא אישורו המפורש של בעל האתר.