בג"ץ דחה שלוש עתירות בנושא הקמת תחנת כוח בעצמה של 360MW בצומת פלוגות ובפעם הנוספת אישר בשל השינוי התכנית בה תחנת כוח גזית במחזור משולב תהפוך לתחנת כוח גזית במחזור פתוח.
עיריית קריית גת תקפה את החלטת הבג"ץ מחשש כי הקמת תחנת כוח תפגע בהליך השיווק של אלפי יחידות דיור שנבנות במסגרת הסכם הגג ראשון.
תושבי קריית גת ניהלו מאבקים למניעת החלטת הבג"ץ לאשר את התכנית להקמת תחנת כוח בסמוך לצומת פלוגות. בנוסף, המשרד להגנת הסביבה המליץ לא לאשר את התכנית ולבחון חלופות אחרות באזור התעשייה של קריית גת ולא בשטחים פתוחים, ההחלטה להקים תחנת כוח התקבלה בכל זאת ע"י הות"ל (ועדה לתשתיות לאומיות באישור הממשלה) בשנת 2016.
נוסף לרשימת המתנגדים, גם במשרד הבריאות הייתה הסתייגות להקמת תחנת כוח בקרבת העיר בשל ההשלכות הסביבתיות והבריאותיות משמעותיות שינבעו ממיקום התחנה ואופי התחנה.
תחנת כוח עלולה לקום כ- 1200 מטר בלבד לשכונות מגורים מה שעלול לפגוע בבריאות התושבים, ירידה בערך הדירות ופגיעה באיכות החיים של התושבים.
למרות כל ההתנגדויות להקמת תחנת כוח בסמוך לצומת פלוגות, בג"ץ אישר הקמת תחנת כוח עם ביצוע שינויים טכנולוגיים בהפעלת התחנה, שאמורים למזער את ההשפעות השליליות של התחנה על הסביבה והן על בריאות התושבים.