איום השביתה הוסר וכ-2.5 מיליון תלמידים הגיעו למוסדות החינוך בהתרגשות רבה. אלפי ילדים עשו את דרכם למוסדות החינוך בקרית גת ולא ניתן להתעלם מהעומסים שנוצרו על הכבישים, בסביבת בתי הספר וגני הילדים. העומסים מורגשים במיוחד בבתי ספר הנמצאים בסמוך לכבישים חד סטריים בדומה לבית הספר 'בגין' שפתח את שעריו לתלמידים בכרמי גת.
יש מההורים שחונים קצת רחוק יותר משטח בית הספר ומגיעים רגלית עד שער בית הספר, אך עדיין רוב ההורים מפזרים את הילדים בשיטת 'נשק וסע', מה שיותר עומסים כבדים על הכביש ורעש בשכונות המגורים.
אחד ההורים שמפזר את ילדו לבית הספר בגין מספר: "לוקח לי 40 דקות להסיע את הילד שלי לבית ספר בגין החדש שהועבר לכרמי גת, זה פשוט מטורף".
גם התושבים שמתגוררים סמוך לבתי הספר מלינים על צפירות ורעש בעקבות הפקקים ברחו של בית הספר.
בעיה דומה קיימת גם ברחובות של גני ילדים. הורים רבים פתחו את שנת הלימודים עם הילדים ברכב ומתמודדים עם פקקים ברחוב של הגן – ולאחר מכן שוב בדרך למקום העבודה.
יש הורים שמאמינים כי להסיע את הילד ברכב עד למוסד חינוכי אינה גזירת גורל. במדינות רבות בעולם התשתיות סביב בתי הספר מותאמות להליכה בקבוצות או כיחידים, וגם לרכיבה על אופניים.
גם בכרמי גת יש שבילי אופניים ומדרכות רחבות המדרבנים הגעה עצמאית ובריאה יותר לבית הספר – שעשויה לחסוך למשפחות רבות את הנסיעות הארוכות.
לדברי ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, ההורים מביאים את הילדים למסגרות החינוך ברכב הפרטי בגלל חששות. בכך נוצר עומס גדול בסביבת מוסד החינוך שגורם גם לסכנה לילדים.
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים יחד עם ראשי הרשויות חייבים לוודא כי סביבת מוסדות חינוך מוסדרת לקליטת כלי רכב רבים בזמן כה קצר, כך שהילדים לא יהיו בסכנת היפגעות.
יש הורים שמבלים הרבה שעות בכבישים. אחד ההורים סיפר כי הוא תלוי ברכב פרטי. קודם הוא מפזר את ילדיו במסגרות החינוך, ולאחר מכן ממשיך לעבודה במרכז ואין לו אפשרות לפזר את שלושת ילדיו רגלית, אחרת לא יספיק להגיע בזמן לעבודה.
לעומת זאת, הורה אחר סיפר כי הוא דווקא מצא פתרון ומפזר את ילדו באמצעות אופניים חשמליים. לוקח לו בדיוק מספר דקות להסיע את הילד לבית הספר ולחזור הביתה.
הורים רבים חוששים לשלוח את הילדים ברגל לבית הספר ומשתמשים ברכב פרטי. בכך נוצר עומס בסביבת בתי הספר או גני הילדים.
להתאמת הדרכים להולכי הרגל הצעירים יש חשיבות רבה בשינוי דפוסי ההגעה שלהם אל מוסדות החינוך: סלילת שבילי אופניים, האטת תנועה בקרבת מוסדות חינוך, מעברי חצייה ואולי אף סגירת רחובות לכניסת כלי רכב פרטי.
אם לא נעשים שינויים בדפוסי החיים של הדור הצעיר,התלות ברכב פרטי תמשיך להתקיים והילדים ימשיכו להיות חשופים לאורח חיים יושבני.
התלות ברכב פרטי גם מסוכנת יותר לילדים. בישראל המהירות המותרת בתוך העיר גבוהה הרבה יותר ממדינות שונות באירופה וילדים הולכי רגל חשופים לתאונות דרכים שמסתיימות פעמים רבות באסון כבד.
מאחלים שנת לימודים בטוחה, פורייה ומהירה יותר למוסד החינוכי.