ad

על כרמי גת

כרמי גת זוהי שכונה חדשה בקריית גת שנמצאת בחלקה הצפוני של העיר, בין מסילת הרכבת ממזרח וכביש 40 ממערב. מדובר על פרוייקט חדש והגדול ביותר בארץ מאז הקמת העיר מודיעין.

הסכם גג

שכונת כרמי גת היא הראשונה  שמוקמת במודל של הסכם גג. מה זה אומר? הסכם גג נערך בין מדינת ישראל, רשות מקרקעין, משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון לבין רשויות המקומיות כאשר המטרה היא להגדיל את היצע הדירות. במצב זה המדינה מתחייבת להעביר לרשויות המקומיות את המימון הדרוש להקמת תשתיות, פיתוח, הקמת מוסדות חינוך ומבני ציבור עוד בטרם בניית הדירות והרשות המקומית מתחייבת בפני היזמים להעניק היתר בניה תוך 90 יום. המטרה שמאוחרי ההסכם שביום אכלוס הדיירים בשכונה יהיו מוכנות כל התשתיות, מוסדות חינוך, כבישים, פארקים כו.

הסכם גג ראשון נחתם בשנת 2013 בין עיריית קריית גת למנהל מקרקעין ישראל על שטח של 3,000 דונם של קרקע חקלאית שהופשרה למגורים, סה״כ כולל הפרוייקט 7,500 יחידות דיור. ב 8.2018 נחתם הסכם גג שני עם הרחבת הפרוייקט צפונה עד לכביש 353 ובנייה של עוד 7,000 יחידות.

עיר ירוקה וחכמה

כרמי גת מאמצת את עקרונות הבניה הירוקה המשמרת שטחים ירוקים קיימים המעניקה לתושבים איכות חיים טובה יותר. בניה ירוקה מיועדת לחסוך באנרגיה, חומרי גלם ומים, השאיפה הינה לשמר את משאבי הטבע הטבעיים ולהימנע מפגיעה בסביבתה. מעבר לכך העיר קריית גת נבנית בשיטת הבניה החכמה שנועדה להקל על התושבים במגוון תחומים כגון שימוש נוח ויעיל בנתיבי תחבורה ציבורית, נגישות ושקיפות לתושבים ועוד, כאשר המטרה היא בניה מיטיבה הקשובה לתושבים ולצרכים שלהם ומצד שני יעילה וחסכונית, זה מתבטא במרכזי קניות הקרובים למבני מגורים, גישה של שבילי אופניים, קירבה של מוסדות חינוך ועוד, כמו כן, במרכזה של שכונת כרמי גת יוקם פארק  כרמי גת המשתרע על שטח של 200 דונם וכבר החל תכנון הפארק השני שיכלול ספורטק על שטח של 110 דונם.

מיקום ותחבורה

המיקום של קריית גת אטרקטיבי מאוד, אמנם העיר ממקום בדרום אך היא שוכנת על עורק הראשי של כביש 6 וניגשה באופן אופטימלי לכל הצירים,  כביש 40 מחבר את העיר צפונה לכיוון גדרה ורחובות ודרומה לכיוון באר שבע.  בקריית גת ישנה רכבת המחברת אותה בקלות לתל אביב עם זמן נסיעה של 40 דקות, רכבת שניה אמורה להיבנות בכרמי גת בחלקה הצפוני של השכונה, כמו כן אמור להיסלל כביש ליציאה ישירה לכביש 40.

כדי לקצר את זמני הנסיעה הורחב כביש 35 שעובר בין קריית גת לכרמי גת לכיוון אשקלון והוקמו 2 גשרים שמחברים בין קריית גת הוותיקה לכרמי גת וכן יוקמו מחלפים חדשים.

פרויקט של כרמי גת זהו פרויקט מיוחד שאמור לשנות את פני העיר, מעיר קטנה של כ 60,000 תושבים העיר קריית גת צפויה אף לשלש את גודלה, התפתחות התשתיות, בניה חכמה וירוקה, נגישות הנוחה של תחבורה תהפוך את כרמי גת למוקד משיכה של תושבים רבים מחוץ לעיר.

אוכלוסיה

כרמי גת עדיין בשלבי בניה מתקדמים וממשיכה לקלוט תושבים חדשים מכל חלקי הארץ. כיום, האוכלוסיה העיקרית של כרמי גת הם זוגות צעירים, משפחות עם ילדים, חילוניים ודתיים לאומיים עם מצב סוציו-אקונומי בינוני-גבוה. ככל שכרמי גת תמשיך להיבנות כך גם תמהיל האוכלוסיה שבה.

חינוך

נכון להיום, בכרמי גת פועלים מעל 20 גנים ומעונות יום פרטיים וממשלתיים, ביניהם מרכז מיריאן. 

נכון להיום בכרמי גת פועלים 3 בתי ספר: בית ספר "כרמים" מ"מ, בית ספר יסודי, פתח את שעריו בפני תלמידים כבר בשנת 2008. בית ספר תיכון מ"מ "אורט" ובית ספר יסודי "שבזי" חמ"ד.

בריאות

קופות חולים מאוחדת ולאומית פועלות בכרמי גת. כמו כן, קופת חולים מאוחדת מפעילה מכון להתפתחות הילד בכרמי גת. קופות חולים כללית ומכבי ייפתחו עם בניית גת סנטר (מתחם). צפי סיום הבניה בתחילת שנת 2022.

תרבות ופנאי

  • מתנ"ס בכרמי גת פתח את שעריו השנה (2021) ומפעיל חוגים, פנאי ותכני העשרה לילדי השכונה.
  • המרכז לגיל הרך פתח את שעריו לתושבי שכונת כרמי גת השנה (2021). המרכז הינו שלוחה של מרכז מריאן ומפעיל חוגים, פעילויות העשרה, תכניות להורים, סדנאות והרצאות לתושבי השכונה.
  • כבר היום ניתן לבקר בפארק לכיש של כרמי גת הכולל מתקני ספורט לילדים ומבוגרים, שבילי אופניים, מגרשי כדורגל ועוד.
  • אזור כרמי גת שופע באתרי טיולים מצוינים בכל דרגת קושי החל מטיולים קצרים וכלה בטיולים ארוכי שעות בחיק הטבע במעבר נהרות. לאטרקציות בסביבה >>
  • לגלריית תמונות כרמי גת >>

2022 קידום ובניית אתרים FOXIE

© כל הזכויות שמורות - shhuna.co.il. אסור להעתיק, לשכפל או להשתמש בכל צורה בתוכן האתר ללא אישורו המפורש של בעל האתר.